[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اول سایت مجله::
صفحه اول سایت دانشگاه::
اطلاعات مجله::
اعضای دفتر مجله::
نمایه‌های مجله::
آرشیو مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و ارسال مقاله::
امکانات سایت مجله::
واحد علم سنجی دانشگاه::
مقالات مرتبط::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظر شما در مورد مقالات مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان چیست؟
ضعیف
متوسط
خوب
عالی
   
..
شاخص های استنادی مجله

Citation Indices from GS

AllSince 2020
Citations99135350
h-index3925
i10-index254128

 
..
کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان
AWT IMAGE
..
معاونت تحقیقات و فن آوری
AWT IMAGE
..
SCImago Journal & Country Rank
:: دوره 29، شماره 2 - ( مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان 1403 ) ::
جلد 29 شماره 2 صفحات 110-100 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی مقایسه‌ای بازده یادگیری در آموزش مجازی و حضوری طی پاندمی کرونا در دانشجویان دانشکده بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
ایمان اسکندری1 ، کوکب بصیری مقدم2 ، محمد مطلبی3 ، فاطمه قاسمی روشناوند4
1- دانشجوی مبارزه با بیماری‌ها، کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی گناباد. گناباد، ایران.
2- دکتری تخصصی آموزش پرستاری، گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد، ایران
3- دانشیار تخصصی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد، ایران
4- کارشناس ارشد پژوهشگری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد، ایران . ، fatemeh_ghasemi80@yahoo.com
چکیده:   (867 مشاهده)
زمینه و هدف: یادگیری دانشجویان در طول تحصیل ‌یکی از مهم‌ترین اهداف آموزشی در هر دانشگاه هست. با شیوع پاندمی کرونا دانشگاه‌ها ناچار به تغییر روش‌های سنتی و روی آوردن به روش آموزش مجازی شدند. حال اینکه روش‌های نوین آن‌طور که شایسته است مورد بررسی قرار نگرفته بود. از این رو این مطالعه با هدف مقایسه بازده یادگیری دانشجویان در آموزش مجازی و حضوری در زمان شیوع پاندمی کرونا در دانشکده‌های بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد انجام شد.
مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی نمونه 210 نفری از دانشجو با رشتههای مختلف که به صورت نمونهگیری در دسترس وارد مطالعه شده بودند انجام شد. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامهی دو بخشی: اطلاعات دموگرافیک شامل 9 سؤال و پرسشنامه 45 سؤال استفاده شد. دادهها پس از جمعآوری وارد نرمافزار SPSS22  شده و با استفاده از آزمونهای آماری مناسب تجزیه‌وتحلیل شدند.
یافتهها: میانگین نمرات بازده یادگیری در آموزش حضوری و مجازی به ترتیب 32/07 ±96 /165 و 25/39 ± 104/79 بود که بین دو شیوه آموزش تفاوت آماری معناداری وجود داشت(0/000=P). بر اساس آزمون ویلکاکسون نمره کل بازده یادگیری و تمامی مؤلفه‌ها در دو گروه پرسشنامه معنادار بود به این صورت که در گروه آموزش حضوری نسبت‌ به آموزش مجازی بازده یادگیری بالاتر بود 0/05>P
نتیجه‌گیری: این مطالعه دانشجویان در گروه آموزش حضوری بازده یادگیری بالاتری داشتند؛ و در برنامههای آتی این شیوه آموزشی توصیه میشود

واژه‌های کلیدی: کلمات کلیدی: آموزش، آموزش مجازی، آموزش حضوری، بازده یادگیری، پاندمی کرونا.
متن کامل [PDF 399 kb]   (202 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: آموزش پزشکی
دریافت: 1401/7/20 | پذیرش: 1401/11/24 | انتشار: 1403/4/20
فهرست منابع
1. References 1. Sadeghi M, Shakiba E, Hamzei Z. Investigating the effect of professors' classroom management style on the responsibility of dental students. JMED. 2022;14(44):52-60.
2. Falahi M, Zaraii Zavaraki E, Nourozi D. Comparison of social skills of students in in-person training and online system. TEJ. 2018;12(4):317-327.
3. Peloso RM, Ferruzzi F, Mori AA, Camacho DP, Franzin LC da S, Margioto Teston AP, et al. Notes from the Field: Concerns of Health-Related Higher Education Students in Brazil Pertaining to Distance Learning During the Coronavirus Pandemic. Eval Health Prof. 2020;43(3):201-203. [DOI:10.1177/0163278720939302] [PMID]
4. Gross RD. Psychology: the science of mind and behaviour. Hodder Education.ISBN978-1-4441-6436-7(2012).
5. Hashemian A. Principles and foundations of educational psychology . Tehran. tandis.2005, (1);67-71.
6. Shabani A. Educational skills. Tehran.samt.2011;(18)16:1645-1657.
7. Rahmanian M, Mosalanezhad H, Rahmanian E, Kalani N, Hatami N, Rayat Dost E, et al. Anxiety and stress of new coronavirus (COVID-19) in medical personnel. Horizons Med Educ Dev. 2021 12(2):70-80.
8. Farsi Z, Aliyari S, Ahmadi Y, Afaghi E, Sajadi SA. Satisfaction of the Quality of Education and Virtual Education during the Covid-19 Pandemic in Nursing Students of Aja University of Medical Sciences in 2020. J Mil Med. 2021;23(2):174-185.
9. Mulyanti B, Purnama W, Pawinanto RE. Distance Learning In Vocational High Schools During The COVID-19 Pandemic In West Java Province, Indonesia. Indones J Sci Technol. 2020;5(2):271-282. [DOI:10.17509/ijost.v5i2.24640]
10. Ramos-Morcillo AJ, Leal-Costa C, Moral-García JE, Ruzafa-Martínez M. Experiences of Nursing Students during the Abrupt Change from Face-to-Face to e-Learning Education during the First Month of Confinement Due to COVID-19 in Spain. Int. J. Environ. Res. Public Health.2020; 17 (15):19-55. [DOI:10.3390/ijerph17155519] [PMID] []
11. Javier C. The shift towards new teaching modality: Examining the attitude and technological competence among language teachers teaching Filipino. Asian ESP. 2020 Apr;16(2.1):210-44.
12. Ebadi AB, Sh YG, Khaghanizadeh M, Hosseini SM, Raeisifar A, Masoumi MA, Mahmoudzadeh F, Mollahadi M. Comparison the effect of conventional and distance training on nurses' clinical skills. Journal of Military Medicine. 2010 Jan 1;12(2):71-4.
13. Ranjbar Kouchaksaraei S, Rohaninasab M, Nikjo P, Jannati Y. The education users' opinion about the E-learning in Covid-19 pandemic in the world: a review study. Clin Excell. 2021;10(4):41-51.
14. Jenkins S, Goel R, Morrell DS. Computer-assisted instruction versus traditional lecture for medical student teaching of dermatology morphology: A randomized control trial. JAAD. 2008;59(2):255-259. [DOI:10.1016/j.jaad.2008.04.026] [PMID]
15. Noohi E, Alipoor E, Bahaadinbeigi K. Comparison of the Effect of Direct and Distant Study Skills Training on Study Methods and Satisfaction of Kerman University of Medical Sciences Iran Undergraduate Students. Strides Dev Med Educ. 2016;12(5):701-708.
16. Chang WY, Hsiao Sheen ST, Chang PC, Lee PH. Developing an E-learning education programme for staff nurses: processes and outcomes. Nurse Educ Today. 2008;28(7):822-828. [DOI:10.1016/j.nedt.2008.02.003] [PMID]
17. Shahrabadi E, Rezaeian M, Haghdoost A. Prediction of Academic Achievement Evaluation in University of Medical Sciences Based on the Students Course Experience. Strides Dev Med Educ. 2014;10(4):485-493.
18. Jabari k, Imanzade A, Ahmadzade R, Hamrahzade M. Comparing the effect of e-learning with the traditional method on students' English language skills. ICTEDU J.2017;3(2):127-143.
19. Abdelaziz M, Samer Kamal S, Karam O, Abdel Rahman A. Evaluation of E-learning program versus traditional lecture instruction for undergraduate nursing students in a faculty of nursing. Teach Learn Nurs. 2011; 6(2): 50-58. [DOI:10.1016/j.teln.2010.10.003]
20. kayzouri A. Sadeghpour M. Comparison of the effect of traditional, electronic and electronic-traditional teaching methods on learning pharmacology in nursing students. JSUMS.2017;24(2):123-127.
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA

Ethics code: IR.GMU.REC.1400.171



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eskandare I, Basirimoghadam K, Matlabi M, Ghasemiroshnavand F. A Comparative Study of Learning Efficiency in Virtual versus Face-to-Face Education During the Corona Pandemic in the Students of the Faculty of Health and Paramedicine of Gonabad University of Medical Sciences. SJKU 2024; 29 (2) :100-110
URL: http://sjku.muk.ac.ir/article-1-7618-fa.html

اسکندری ایمان، بصیری مقدم کوکب، مطلبی محمد، قاسمی روشناوند فاطمه. بررسی مقایسه‌ای بازده یادگیری در آموزش مجازی و حضوری طی پاندمی کرونا در دانشجویان دانشکده بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد. مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي كردستان. 1403; 29 (2) :100-110

URL: http://sjku.muk.ac.ir/article-1-7618-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 29، شماره 2 - ( مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4700