[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اول سایت مجله::
صفحه اول سایت دانشگاه::
اطلاعات مجله::
اعضای دفتر مجله::
نمایه‌های مجله::
آرشیو مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و ارسال مقاله::
امکانات سایت مجله::
واحد علم سنجی دانشگاه::
مقالات مرتبط::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظر شما در مورد مقالات مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان چیست؟
ضعیف
متوسط
خوب
عالی
   
..
شاخص های استنادی مجله

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations91425546
h-index3825
i10-index239141

 
..
کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان
AWT IMAGE
..
معاونت تحقیقات و فن آوری
AWT IMAGE
..
SCImago Journal & Country Rank
:: مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان - شماره 2 سال 1403- در حال چاپ ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی مقایسه ای بازده یادگیری در آموزش مجازی و حضوری طی پاندمی کرونا در دانشجویان دانشکده بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
ایمان اسکندری1 ، کوکب بصیری مقدم1 ، محمد مطلبی1 ، فاطمه قاسمی روشناوند 2
1- علوم پزشکی گناباد
2- علوم پزشکی گناباد ، fatemeh_ghasemi80@yahoo.com
چکیده:   (102 مشاهده)
زمینه و هدف : یادگیری دانشجویان در طول تحصیل ‌یکی‌از مهم‌ترین اهداف آموزشی در هر دانشگاه می‌باشد. با شیوع پاندمی کرونا دانشگاه‌ها ناچار به نغییر روش‌های سنتی و روی آوردن به روش آموزش مجازی شدند. حال اینکه روش‌های نوین آنطور که شایسته است مورد بررسی قرار نگرفته بود. از این رو این مطالعه با هدف مقایسه بازده یادگیری دانشجویان در آموزش مجازی و حضوری در زمان شیوع پاندمی کرونا در دانشکده‌های بهداشت و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد انجام شد.
مواد و روشها: این مطالعه مقطعی برروی نمونه 210 نفر ا ز دانشجو با رشتههای مختلف که به صورت نمونهگیری دردسترس وارد مطالعه شده بودند انجام شد. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامهی دو بخشی: اطلاعات دموگرافیک شامل 9 سوال و پرسشنامه 45 سوال استفاده شد. دادهها پس از جمعآوری وارد نرمافزار SPSS22 شده و با استفاده از آزمونهای آماری مناسب تجزیه و تحلیل شدند.
یافتهها: میانگین نمرات بازده یادگیری در آموزش حضوری و مجازی به ترتیب 07/32 ±96 /165 و 39/25 ± 79/104 بود که بین دو شیوه آموزش تفاوت آماری معناداری وجودداشت(p=0/000). براساس آزمون ویلکاکسون نمره‌کل بازده یادگیری و تمامی مولفه‌ها در دو گروه پرسشنامه معنادار بود به این صورت که در گروه آموزش حضوری نسبت‌ به آموزش مجازی بازده یادگیری بالاتر بود (p<0/05).
نتیجه گیری: این مطالعه دانشجویان در گروه آموزش حضوری بازده یادگیری بالاتری داشتند. لذا بایستی عمده آموزش ها به صورت حضوری باشد و از آموزش مجازی به عنوان مکمل و در کنار آموزش حضوری بهره جست و در برنامههای آتی این شیوه آموزشی توصیه میشود.
کلمات کلیدی: آموزش، آموزش مجازی، آموزش حضوری، بازده یادگیری، پاندمی کرونا.

واژه‌های کلیدی: کلمات کلیدی: آموزش، آموزش مجازی، آموزش حضوری، بازده یادگیری، پاندمی کرونا.
     
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: آموزش پزشکی
دریافت: 1401/7/20 | پذیرش: 1401/11/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA

Ethics code: IR.GMU.REC.1400.171


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4652