[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اول سایت مجله::
صفحه اول سایت دانشگاه::
اطلاعات مجله::
اعضای دفتر مجله::
نمایه‌های مجله::
آرشیو مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و ارسال مقاله::
امکانات سایت مجله::
واحد علم سنجی دانشگاه::
مقالات مرتبط::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظر شما در مورد مقالات مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان چیست؟
ضعیف
متوسط
خوب
عالی
   
..
شاخص های استنادی مجله

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations91475552
h-index3825
i10-index239141

 
..
کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان
AWT IMAGE
..
معاونت تحقیقات و فن آوری
AWT IMAGE
..
SCImago Journal & Country Rank
:: مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان - شماره 3 سال 1403- در حال چاپ ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی وضعیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در دوران پاندمی کرونا
کیمیا خورمی پور ، جلیل آدابی ، ثنا احمدی ، ماریا کلهر ، علی ابرازه ، آزاد شکری 1
1- ، azad_shokri@yahoo.com
چکیده:   (119 مشاهده)
مقدمه: در زمان پاندمی کرونا اقدامات زیادی برای محدود کردن ارتباطات و قطع زنجیره انتقال ویروس صورت گرفت. یکی از این اقدامات برگزاری کلاس های دانشگاهی بصورت مجازی بود. مطالعه حاضر با هدف بررسی وضعیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در دوران پاندمی کرونا انجام گرفت.
روش: این مطالعه به صورت مقطعی در سال 1400-1401 در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان که تجربه کلاس های حضوری و مجازی را داشتند، انجام گرفت. پرسشنامه مورد استفاده شامل 4 بخش مشخصات دموگرافیک و میزان مهارت های فرد در زمینه IT ، مزایا و معایب آموزش مجازی، مقایسه آموزش حضوری با یادگیری مجازی و میزان پذیرش کلاس های مجازی بود. از آموزن کای اسکور و ویلکاکسون در سطح معنی داری 05/0<p استفاده گردید.
نتایج: در مجموع 406 دانشجو در مطالعه شرکت کردند. دسترسی آسان به مطالب آنلاین (%8/56) و کاهش تعامل با استاد (%4/70) به ترتیب مهم ترین مزایا و معایب آموزش مجازی بودند. از دیدگاه دانشجویان، آموزش حضوری (سنتی) از نظر افزایش دانش و مهارت بالینی و شایستگی موثرتر از آموزش مجازی بود (05/0>P). میزان مقبولیت ( %69 در مقابل % 37) و فعالیت های دانشجو (%60  در مقابل %33) در آموزش سنتی به نسبت مجازی به طور معنی داری بیشتر بود (05/0>P).  همچنین بین دانشکده ها تفاوت معنی داری در دیدگاه دانشجویان در خصوص اثر بخشی و مقبوایت آموزش سنتی به نسبت آموزش مجازی وجود داشت (05/0>P).
نتیجه گیری: با توجه به وجود تفاوت معنی دار در اثربخشی و مقبولیت آموزش های سنتی  نسبت به آموزش مجازی و میزان اهمیت اجرای برنامه های آموزش مجازی در سال های اخیر پس از همه گیری کرونا و همچنین احتمال افزایش گرایش دانشگاه ها به ترکیب آموزش مجازی با سنتی در سال های آینده، تلاش در جهت ارتقای زیرساخت های آموزش مجازی و ارائه راهکارهایی جهت رفع مشکلات و بهبود برنامه های مجازی حائز اهمیت می باشد.
واژه‌های کلیدی: COVID-19، آموزش مجازی، دانش، یادگیری آنلاین، بیماری همه گیر، مهارت ها
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1401/6/14 | پذیرش: 1401/11/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA

Ethics code: IR.MUK.REC.1400.266


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4652