[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اول سایت مجله::
صفحه اول سایت دانشگاه::
اطلاعات مجله::
اعضای دفتر مجله::
نمایه‌های مجله::
آرشیو مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و ارسال مقاله::
امکانات سایت مجله::
واحد علم سنجی دانشگاه::
مقالات مرتبط::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظر شما در مورد مقالات مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان چیست؟
ضعیف
متوسط
خوب
عالی
   
..
شاخص های استنادی مجله

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations93255708
h-index3827
i10-index245148

 
..
کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان
AWT IMAGE
..
معاونت تحقیقات و فن آوری
AWT IMAGE
..
SCImago Journal & Country Rank
:: دوره 29، شماره 1 - ( مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان 1403 ) ::
جلد 29 شماره 1 صفحات 124-110 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه تطبیقی نظام آموزشی کارشناسی پرستاری در ایران با کالج لیک میشیگان
ام سلیمه رودی رشت آبادی 1، فاطمه خباززاده2
1- دانشکده پرستاری مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران ، fatroody@yahoo.com
2- دانشکده پرستاری مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران.
چکیده:   (795 مشاهده)
زمینه و هدف: توجه به نظام‌های آموزشی موفق در جهان، مبین نهادینه شدن یک نظام کارآمد و اثربخش است و مقایسه نظام‌های مختلف آموزشی باعث ارتقای محتوی و کیفیت برنامه آموزشی می‌گردد. هدف از این مطالعه مقایسه برنامه آموزشی کارشناسی پرستاری ایران با کالج پرستاری میشیگان است.
مواد و روش­ ها: مطالعه مقایسه‌ای حاضر با استفاده از رویکرد توصیفی- تطبیقی در سال 1401 انجام شد و اطلاعات مورد نیاز در مورد برنامه آموزشی کارشناسی پرستاری با جستجوی اینترنتی با کلیدواژه‌های پرستاری، پرستار، آموزش پرستاری، کوریکولوم، برنامه درسی، میشیگان و ایران جمع‌آوری گردید و با استفاده از الگوی Beredy  و در چهار مرحله توصیف، تفسیر، هم‌جواری و مقایسه ورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت.
 یافته‌ها: نشان داد که توجه به ویژگی‌ها و تنوع فرهنگی مراجعین، بیمار مداری، توجه به ارائه مراقبت باکیفیت و ایمن از اهداف کالج لیک است که در ایران کم رنگ‌تر به نظر می‌رسد. در نحوه ارائه دروس پیش نیاز نیز تفاوت‌هایی دیده می‌شود. آموزش بالینی در کالج میشیگان در آزمایشگاه شبیه‌ساز مجهز به پیشرفته‌ترین تکنولوژی آموزشی است؛ اما در ایران در محیط بالینی اجرا می شود و استفاده از رویکردهای نوین آموزش است که در ایران کمتر به چشم می‌خورد.
نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه برنامه رشته کارشناسی پرستاری در ایران، در سال 1393 مورد بازنگری قرار گرفته است، انجام مطالعات توصیفی در مورد توانمندی‌های کسب شده و محتوی برنامه می‌تواند با رفع مشکلات احتمالی برنامه به ارتقای هر چه بیشتر آن کمک نماید.


 
واژه‌های کلیدی: نظام آموزشی، ایران، کالج میشیگان، لیسانس پرستاری، آموزش پرستاری، مطالعه تطبیقی.
متن کامل [PDF 482 kb]   (58 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1401/5/20 | پذیرش: 1401/11/16 | انتشار: 1403/1/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Roudi RashtAbadi O, khabazadeh F. Comparative Comparison of Nursing Education System in Iran with that in Lake Michigan College. SJKU 2024; 29 (1) :110-124
URL: http://sjku.muk.ac.ir/article-1-7484-fa.html

رودی رشت آبادی ام سلیمه، خباززاده فاطمه. مقایسه تطبیقی نظام آموزشی کارشناسی پرستاری در ایران با کالج لیک میشیگان. مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي كردستان. 1403; 29 (1) :110-124

URL: http://sjku.muk.ac.ir/article-1-7484-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 29، شماره 1 - ( مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4657