[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اول سایت مجله::
صفحه اول سایت دانشگاه::
اطلاعات مجله::
اعضای دفتر مجله::
نمایه‌های مجله::
آرشیو مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و ارسال مقاله::
امکانات سایت مجله::
واحد علم سنجی دانشگاه::
مقالات مرتبط::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
نظر شما در مورد مقالات مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان چیست؟
ضعیف
متوسط
خوب
عالی
   
..
شاخص های استنادی مجله

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations97896100
h-index3927
i10-index253158

 
..
کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کردستان
AWT IMAGE
..
معاونت تحقیقات و فن آوری
AWT IMAGE
..
SCImago Journal & Country Rank
:: دوره 18، شماره 4 - ( مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي كردستان 1392 ) ::
جلد 18 شماره 4 صفحات 101-95 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر آموزش جراتمندی برکمرویی دانشجویان پزشکی
نسیم شمس علیزاده 1، کیوان کاکابرایی2 ، حمزه احمدیان3 ، فایق یوسفی4
1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات کرمانشاه ، nasim.shams292@gmail.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
4- دانشگاه علوم پزشکی کردستان
چکیده:   (10908 مشاهده)
چکیده زمینه وهدف: این تحقیق با هدف بررسی تاثیر آموزش جراتمندی بر کمرویی دانشجویان پزشکی انجام شد. روش بررسی: این تحقیق یک مطالعه مداخله‌ای است که به روش نیمه آزمایشی با طرح مطالعه پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. نمونه گیری به روش در دسترس صورت گرفت. گروه آزمایش شامل ۵۰ دانشجوی ترم دوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بود و ۵۰ دانشجوی ترم دوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که سابقه شرکت درکلاس‌های آموزش جراتمندی را نداشتند به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند. در گروه آزمایش مهارت جراتمندی به مدت 4 هفته آموزش داده شد قبل و بعد از مداخله هر دو گروه مورد ارزیابی با پرسشنامه کم رویی چیک بریگز قرار گرفتند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها: در گروه آزمایش 19 مرد و 31 زن و در گروه کنترل 20 مرد و 30 زن شرکت داشتند .نتایج نشان داد که میانگین نمره پیش آزمون در دو گروه مشابه بود ولی میانگین نمره پس آزمون کمرویی در گروه کنترل با گروه آزمایش تفاوت آماری معنا‌داری داشت که نشان دهنده این است که آموزش مهارت‌های زندگی به طور معنی داری کمرویی را کاهش میدهد (001/0=p). نتیجه گیری: آموزش مهارت جراتمندی در بهبود کمرویی تاثیر مثبت دارد وآموزش کوتاه مدت مهارت جراتمندی در دانشگاه‌ها و مدارس توصیه می گردد. کلید واژه ها: جراتمندی، کمرویی، دانشجویان. وصول مقاله: 18/3/92 اصلاحیه نهایی:7/7/92 پذیرش:1/8/92
واژه‌های کلیدی: جراتمندی، کمرویی، دانشجویان.
متن کامل [PDF 197 kb]   (2323 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1392/9/28 | پذیرش: 1392/9/28 | انتشار: 1392/9/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shams Alizadeh N, Kakabraee K, Ahmadian H, Yousefi F. The effect of assertiveness training on medical students’ shyness. SJKU 2013; 18 (4) :95-101
URL: http://sjku.muk.ac.ir/article-1-1192-fa.html

شمس علیزاده نسیم، کاکابرایی کیوان، احمدیان حمزه، یوسفی فایق. تاثیر آموزش جراتمندی برکمرویی دانشجویان پزشکی. مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي كردستان. 1392; 18 (4) :95-101

URL: http://sjku.muk.ac.ir/article-1-1192-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 4 - ( مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي كردستان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان Scientific Journal of Kurdistan University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4660