TY - JOUR T1 - Exploring The Needs of Medical Faculty Members for Personal Development and Performance Improvement TT - تبیین نیازهای اعضای هیئت‌علمی دانشکده پزشکی در راستای توسعه فردی و بهبود عملکرد JF - HBI_Journals JO - HBI_Journals VL - 28 IS - 1 UR - http://sjku.muk.ac.ir/article-1-6415-fa.html Y1 - 2023 SP - 110 EP - 125 KW - Needs Assessment KW - Medical Faculty members KW - Personal Development KW - Performance Improvement N2 - زمینه و هدف: شناسایی نیازهای آموزشی اعضای هیئت علمی یکی از فعالیت های ضروری در برنامه های توسعه ای اعضای هیئت علمی است. مواد و روش‌ها: دراین مطالعه کیفی که به شیوه تحلیل محتوای قراردادی انجام شد، داده‌ها با استفاده از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته به دو روش بحث‌های گروهی و مصاحبه‌های عمیق فردی از اعضای هیئت‌علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان جمع‌آوری شد. تحلیل داده‌ها هم‌زمان با جمع‌آوری آن‌ها با روش تحلیل محتوی قراردادی انجام شد. یافته‌ها: از تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق 5 درون‌مایه اصلی، 16 طبقه و 11 زیر طبقه بدست آمد. درون‌مایه‌ها شامل توسعه فردی، برنامه‌ریزی و مدیریت، جو مناسب برای تعاملات دانشگاهی، محیط مناسب دانشگاهی، تسهیلات و امکانات بود نتیجه‌گیری: اعضای هیئت‌علمی از عوامل اصلی و مهم ساختار آموزشی کشور به شمار می‌روند لذا توجه به نیازهای آنان در ابعاد مختلف آموزشی، مدیریتی و رفاهی گامی اساسی و ضروری است. مفاهیم استخراج‌شده از این مطالعه دریچه‌های زیادی از نیازهای یک استاد را به روی گروه تحقیق گشود. یک عضو هیئت‌علمی درصورتی‌ می‌تواند شرح وظایف خود را به نحو عالی اجرا کند که ساختارهای حمایتی در ابعاد اجتماعی، سازمانی و روحی و روانی وجود داشته باشد. شناسایی نیازهای آموزشی، گامی مهم در برنامه‌ریزی برای برنامه‌های رشد اعضای هیئت‌علمی بوده و نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش دارد M3 10.61186/sjku.28.1.110 ER -